Flere oplysninger / Horsenstur August 2023

Horsenstur August 2023

Ugh, ugh - klosterboere på udflugt til Horsens

Nej, billedet af indianeren er ikke en udklædt beboer fra Klosterbo, men en del af de mange udstillinger, som Industrimuseet i Horsens byder på
.
Fem beboere, tre medarbejdere og to bestyrelsesmedlemmer indtog museet 22. august og kastede sig med stor nysgerrighed og interesse over museet, der har til huse på havnen i Horsens i byens tidligere elektricitets- og gasværk.

Allerede i 1970-erne blev industrimuseet indviet, men det er vokset ganske meget gennem årene og ikke færre end godt 100 frivillige bemander de mange tema-udstillinger, der illustrerer, hvordan verdenen så ud i 1900-tallet.

Selskabet fra Klosterbo brugte godt to timer på at dykke ned i fortidens mange tidstegn og genkendelige detaljer. Om det så var i skolelokalet, banken, arbejderlejligheden, trykkeriet, tobaks-, radio/tv- købmands- eller manufakturforretningen. Med mange flere.

Mætte af interessante og spændende oplevelser satte Klosterbo-selskabet sig til frokostbordet på restaurant Dollys skråt over for Industrimuseet. Her mættede også rekordstore pariserbøf og stjerneskud i en sådan grad, at der var bemærkelsesværdig ro i minibussen på vej retur til Sønderjylland og Klosterbo, hvor vi landede ved halv fem-tiden.....